5 idei importante despre suplimentele proteice, bazate pe ultimele studii

by Andrei Tescut

Suplimentele proteice sunt un ajutor nutritiv util. Aici, discutam cinci idei importante despre suplimentele proteice pe baza celor mai recente descoperiri din cercetare.

Suplimentele proteice au devenit o parte populara a programelor de slabire si nutritie. Proteinele sunt necesare pentru ca organismul sa construiasca masa musculara. In loc sa urmareasca pur si simplu caloriile, sustinatorii fitnessului urmaresc macronutrientii pentru a determina cantitatea adecvata de carbohidrati, grasimi si proteine ​​necesare pentru a pierde in greutate.

Multi oameni considera ca nu consuma suficiente proteine ​​si au apelat la suplimentele proteice pentru a-si atinge tinta. Suplimentele proteice sunt sub forma de pulbere si sunt adaugate la shake-uri pentru a satisface nevoile dietetice si obiectivele de slabire. 

Iata cinci lucruri importante despre suplimentele proteice:

  1. Proteinele din zer construiesc in mod eficient muschii

Suplimentele proteice provin din diferite surse, iar unul dintre cele mai frecvente este zerul, un produs secundar al fabricarii branzeturilor. Zerul nativ a fost recunoscut ca o forma „mai curata” de proteine ​​din zer decat zerul natural. Cu toate acestea, cercetarile au aratat ca zerul nativ si zerul normal obtin aceleasi rezultate pentru cresterea musculara.

  1. Micul dejun bogat in proteine ​​reduce glicemia

Adaugarea unui supliment proteic la micul dejun este o modalitate buna de a reduce nivelul zaharului din sange si de a va simti plin mai mult timp. Un studiu recent a constatat ca micul dejun bogat in proteine ​​permite ca senzatia de plin sa dureze pana dupa pranz. Suplimentul proteic ajuta la incetinirea digestiei carbohidratilor, provocand acel sentiment.

  1. Conteaza metodele de fabricare si depozitare a suplimentelor proteice

Este probabil ca majoritatea consumatorilor sa nu ia in considerare metodele de fabricare si depozitare utilizate pentru suplimentele lor proteice. Cu toate acestea, cercetarile au aratat ca tratamentul termic al proteinelor in timpul fabricarii si depozitarii afecteaza valoarea sa nutritiva finala.

  1. Suplimentele proteice la culcare pot fi mai eficiente pentru construirea muschilor

Studiile au aratat ca utilizarea unui supliment de proteine la culcare este o modalitate eficienta de a construi masa musculara. Un shake bogat in proteine ​​si un exercitiu fizic inainte de culcare au ca rezultat si mai multi muschi. Proteina este digerata mai bine in timpul somnului si ajuta organismul sa stimuleze cresterea musculara.

  1. Suplimentele proteice nu previn pierderea musculara in timpul inactivitatii

Pentru adultii care au un timp de odihna limitat sau pentru cei care sunt spitalizati pentru perioade lungi de timp, un studiu a constatat ca suplimentele cu proteine ​​din zer pot ajuta la recuperare atunci cand pacientii sunt capabili sa inceapa un regim de exercitii. Cu toate acestea, studiul a constatat ca suplimentele proteice pentru aceste persoane nu au prevenit pierderea musculara in timpul inactivitatii.

Aceste studii arata ca suplimentele proteice nu sunt create in mod egal. Suplimentele proteice pot fi un instrument eficient intr-un program de slabire si dieta. Cu toate acestea, exista limitari in ceea ce priveste utilizarea si eficacitatea acestora si, pentru cele mai bune rezultate, acestea ar trebui utilizate numai ca parte a unui program echilibrat de sanatate si wellness.

Scris de Rebecca K. Blankenship, B.Sc., tradus de Andrei Tescut

Referinte:

  1. Hamarsland H, Nordengen A, Nyvik Aas S si colab. Proteina nativa din zer cu niveluri ridicate de leucina are ca rezultat raspunsuri anabolice musculare similare post-exercitiu ca proteinele din zer obisnuite: un studiu controlat randomizat. J Int Soc Sport Nutr . 2017; 
  2. Kung B, Anderson G, Paré S si colab. Efectul aportului de proteine ​​din lapte si al raportului cazeina-zer in mesele de mic dejun asupra glucozei postprandiale, a gradelor de satietate si a aportului ulterior de masa. J Dairy Sci . 2018; 
  3. Sanchez-Oliver A, Contreras-Calderón J, Puya-Braza J, Guerra-Hernandez E. Analiza calitatii suplimentelor comerciale cu pulbere de proteine ​​si relatia cu caracteristicile declarate de producator. LWT . 2018; 
  4. Snijders T, Trommelen J, Kouw I, Holwerda A, Verdijk L, van Loon L. Impactul ingestiei de proteine ​​pre-somn asupra raspunsului adaptiv al muschilor scheletici la exercitii la oameni: o actualizare. Front Nutr . 2019; 
  5. Oikawa S, McGlory C, D'Souza L si colab. Un studiu controlat randomizat al impactului suplimentarii cu proteine ​​asupra masei slabe a piciorului si a sintezei integrate a proteinelor musculare in timpul inactivitatii si restrictiei energetice la persoanele in varsta. Sunt J Clin Nutr . 2018; 

Lasa un comentariu

Te rog sa retii, comentariile trebuie aprobate inainte de a fi publicate