L-citrulina - Stiinta din spatele celor mai bune suplimente pre si post-antrenament

by Andrei Tescut

Ce este L-citrulina si cum functioneaza?

L-citrulina , un ingredient obisnuit pentru antrenament, ajuta la prevenirea oboselii musculare si ajuta la producerea de energie prin cresterea ratei de producere a fosfocreatinei si a ATP. L-citrulina se transforma, de asemenea, in arginina, un precursor al oxidului azotic (NO), in organism. Oxidul Nitric (NO) optimizeaza fluxul sanguin, livrarea de nutrienti si eliminarea deseurilor din muschii pe care ii lucrati. Cercetarile arata ca L-citrulina administrata ca supliment de pre-antrenament creste nivelul de arginina din sange si al oxidului azotic, fiind mai eficient decat ingestia de arginina pe cont propriu si scade substantial durerea musculara si oboseala in timpul antrenamentelor.

Cum se administreaza L-citrulina?

Se recomanda barbatilor si femeilor care se antreneaza intens, sa administreze 6,5 ​​grame de L-citrulina cu 30-60 de minute inainte de antrenament si, eventual, alte 3 grame intra-antrenament.

Sursa text: bodybuilding.com

  1. Sureda, A., Córdova, A., Ferrer, MD, Pérez, G., Tur, JA si Pons, A. (2010). Influenta L-citrullina-malat asupra utilizarii aminoacizilor cu lant ramificat in timpul exercitiului . Jurnalul European de Fiziologie Aplicata, 110 (2), 341-351.
  2. Bendahan, D., Mattei, JP, Ghattas, B., Confort-Gouny, S., Le Guern, ME si Cozzone, PJ (2002). Citrulina / malatul promoveaza productia de energie aeroba la muschiul care exercita omul . British Journal of Sports Medicine, 36 (4), 282-289.
  3. Bailey, SJ, Blackwell, JR, Lord, T., Vanhatalo, A., Winyard, PG si Jones, AM (2015). Suplimentarea cu L-citrulina imbunatateste cinetica absorbtiei de O 2 si performanta la exercitii fizice de inalta intensitate la oameni . Jurnalul de fiziologie aplicata, 119 (4), 385-395.

Text tradus de Andrei Tescut


Lasa un comentariu

Te rog sa retii, comentariile trebuie aprobate inainte de a fi publicate