Micul dejun: idei inspirate pentru dimineti pline de energie - Nutriland

by IRINA NEDELCU

Idei micul dejun

Micul dejun este fara doar si poate cea mai importanta masa a zilei. Modul in care isi incepe lumea fiecare dimineata, influenteaza foarte mult starea de pe parcusul intregii zile. Din acest motiv, este esential ca prima masa a zilei sa fie pregatita si consumata corespunzator. Un mic dejun sanatos asigura energia necesara pentru desfasurarea activitatilor din fiecare zi, desigur, alaturi de un pranz si o cina la fel de echilibrate. Asadar, daca iti doresti sa ai o stare de spirit pozitiva si sa rezolvi tot ceea ce iti propui, este necesar sa acorzi atentie macarii pe care o consumi dimineata.

Alegerile pe care le faci, iti vor influenta stilul de viata pe termen lung, fapt pentru care este esential sa te orientezi catre alimente sanatoase, combinate cu responsabilitate in retete gustoase.

Citeste mai departe si descopera de ce este importanta prima masa a zilei si cateva idei delicioase si sanatoase de mic dejun, usor de preparat acasa.

CUPRINS

1. Importanta unui mic dejun sanatos in fiecare dimineata

2. Idei pentru un mic dejun reusit chiar la tine acasa

3. Sfaturi pentru dimineti pline de energie

 

1. Importanta unui mic dejun sanatos in fiecare dimineata

Importanta micului dejun

Micul dejun se numara printre cele trei mese principale ale zilei si are un rol semnificativ, avand in vedere beneficiile pe care le aduce. Multa persoane prefera sa sara peste micul dejun, insa, conform specialistilor din domeniu, prima masa din zi nu trebuie ignorata.

O alternativa nu foarte benefica de inlocuire a micului dejun este cafeaua consumata pe stomacul gol, care intradevar confera o doza de energie, dar este doar o bucurie de moment. Pe termen lung, consumarea doar de cafea in cadrul micului dejun poate avea efecte mai putin placute asupra sanatatii.

In primul rand, un mic dejun sanatos, asigura rezervele de energie pentru prima parte a zilei si stimuleaza activitatea cerebrala. Dupa un somn odihnitor, organismul are nevoie de nutrienti pentru a te ajuta sa iti desfasori activitatile si sa te concentrezi cat mai bine asupra tot ceea ce ai de facut. De asemenea, micul dejun este important pentru mentinerea unui stil de viata echilibrat, iar alimentele si gustarile pe care le consumi trebuie atent selectionate si consumate pentru a te putea bucura de o viata armonioasa zi de zi.

In cazul copiilor, micul dejun joaca un rol major si in procesul de dezvoltare, acestia aflandu-se in etapa de crestere. Insa, indiferent ca vorbim despre adulti sau copii, masa de dimieata trebuie pregatita cu grija, facand combinatii sanatoase, dar si satioase si delicioase in acelasi timp.

 

2. Idei pentru un mic dejun reusit chiar la tine acasa

Idei mic dejun sanatos

Diminetile pot fi foarte grabite, in special atunci cand lucrezi si vrei sa ajungi la birou in timp util. Din acest motiv, dee multe ori, se intampla sa ramai in pana de idei si sa nu mai stii ce sa pregatesti la micul dejun sau cum sa iti asiguri o masa sanatoasa. Pentru a iti veni in ajutor, ti-am  pregatit o serie de idei ingenioase pentru micul dejun, usor de preparat de catre oricine.

Ovaz cu fructe

Una dintre cele mai bune idei de mic dejun, care si-a castigat si popularitatea in ultimii ani in randul celor care promoveaza un stil de viata sanatos, este ovazul. Ovazul se numara printre cele mai sanatoase cereale, prezentand o doza ridicata de mineale, vitame si antioxidanti, atat de necesari pentru buna functionare a organismului uman. In plus, facand parte din categoria cerealelor, ovazul este o sursa ideala de fibre, care consumata in mod regulat, asigura starea de satietate pentru o perioada mai lunga de timp.

Daca nu iti place ovazul simplu, atunci il poti reinventa in combinatii cu diverse fructe, in functie de preferintele personale. Acesta poate fi pregatit in apa sau cu laptele preferat, clasic sau vegan, pentru a obtine un mic dejun delicos si satios. De asemeena, daca ti se pare ca necesita prea mult sa il prepari dimineata, il poti pregati fara probleme cu o seara inainte, urmand ca atunci cand te trezesti sa il savurezi.

Toast cu avocado

Toast cu avocado

Daca te numeri printre cei care prefera un mic dejun sarat, atunci o buna varianta este toastul cu avocado. Acest mic dejun, nu doar ca este sanatos si versatil, ci si delicios. Un lucru foarte important de mentionat, este ca pentru a pregati acest toast, poti utiliza painea ta preferata. Pentru a da un gust irezistibil preparatul, te poti juca cu diverse ingrediente in functie de gusturile pe care le ai. In plus, pe langa avocado, poti adauga oua posate, rochii, ceapa, ierburi sau alte alimente care se potrivesc in aceasta combinatie.

Un avantaj al acestui mic dejun sanatos, este ca e usor de preparat de catre oricine si nu necesita foarte mult timp, ceea ce il face perfect pentru diminetile in care esti contra timp.

Omleta

Simpla sau in combinatie cu alte ingrediente, omleta se afla si ea in topul ideilor de mic dejun sanatos, simplu de pregatit. Ouale sunt consumate foarte des dimineata in diverse forme, fiind o sursa buna de proteine. Omletele sunt usor si rapid de gatit in orice dimineata. Acestea pot fi asezonate cu legume, branza sau mezeluri, in functie de preferintele personale. Un lucru cert, este ca o dimineata inceputa cu o omleta, va fi cu siguanta o zi buna si plina de energie.

Iaurt cu fructe

Iaurt cu fructe

O alta idee de mic dejun sanatos, este reprezentata de catre iaurtul cu fructe. Pregatirea acestuia necesita foarte putin efort, iar rezultatul final poate fi unul extrem de delicios si satios. Cel mai utilizat iaurt in acest context este cel grecesc, insa poti opta pentru orice iaurt iti place tie. In combinatii cu bucati de fructe proaspete si sanatoase, acest mic dejun este o doza sigura de energie pentru a incepe ziua in forta si a duce la bun sfarsit atributiile pe care le ai.

Pancakes cu banane si ovaz

Pancakes mic dejun

Clatitele americane cunoscute sub denumirea de pancakes reprezinta un mic dejun dulce perfect daca sunt preparate cu ingredientele corespunzatoare. Desi poate parea o varianta de mic dejun mai putin sanatos, acestea pot fi pregatite cu ovaz si banane, fara a utiliza ulei, zahar sau faina alba.

Acest tip de clatite este consumat cu precadere in diminetile de weekend, deoarece necesita mai mult timp pentru a putea fi pregatite in mod adecvat. Dupa crearea compozitiei si coacerea acesteia, clatitele se pot savura alaturi de fructe, sosuri si siropuri naturale in functie de poftele avute.

Smoothie cu fructe si legume

Daca preferi ceva mai usor la micul dejun si vrei sa eviti mancarea solida, atunci un smoothie este exact ce ai nevoie pentru a te reincarca cu energie dis de dimineata. Din legume sau fructe, acestea sunt foarte usor de pregatit. Reprezinta, de asemenea, o modalitate excelenta de a consuma mai multe legume, iar pentru un gust irezistibil este recomandata utilizarea unui unt de arahide sau nuci din ingrediente naturale. Facand combinatii inpirate, smoothie-urile vor avea un gust delicios si vor fi usor de consumat, atat acasa, cat si in miscare.

Paine prajita cu unt de arahide

O alta alternativa de mic dejun rapid este paine aprajita in combinatie cu creme tartinabile precum untul de arahide. Pentru a reduce din numarul de calorii, este de preferat ca painea foosita sa fie integrala, insa poti folosi ce tip de paine vrei atata timp cat nu exista excese. O felie de paine parajita cu unt de rahide merge perfect in combinatie cu cateva feliute de banane care confera un gust unic.

Hummus

Humusul este o pasta foarte apreciata pe baza de naut. Acesta poate fi pregatit in casa, dar poate fi achizitionat si gata pregatit. In cazul in care vrei sa il iei gata facut, trebuie sa fii atent la ingredientele acestuia si chiar modul de preparare daca exista informatii disponibile in acest sens. In schimb, in cazul in care vrei sa il pregatesti chiar tu la tine acasa, atunci este recomandat sa urmezi o reteta simpla, dar care sa iti incante papilele gustative la final.

Budinca de chia

Un mic dejun sanatos si deliocios este si bundica de chia. Desi nu este greu de preparat, reteta necesita putina atentie in cce ce priveste portionarea ingredientelor pentru a avea un rezultat reusit. Reteta este foarte simpla si printre ingredientele de care ai nevoie se numara: lapte, seminte de chia si fructe la alegere. Important de mentionat, este ca acest mic dejun trebuie preparat cu o seara inainte intrucat semintele de chia tebuie lasate la hidratat in compozitia aleasa. Peste cel putin opt ore, budinca ar trebuie sa fie formata si gata de consumat. In plus, daca te afli printre adeptii unui stil de viata vegan, atunci budinca de chia cu lapte vegetal este o varianta excelenta.

De asemenea, nu este cazul sa iti faci griji, caci toate ideile de mic dejun mentionate pot fi adaptate astfel incat sa fie vegane sau vegetariene. In prezent, pe piata, exista o gama larga de produse fara lactoza pentru cei care prefera o dieta vegana sau au intoleranta. Pornind de la creme tartinabile, paine, paste, cereale si pana la suplimente benefice organismului uman, toate acestea sunt esentiale pentru pregatirea unui mic dejun cu adevarat satios si nutritiv.

3. Sfaturi pentru dimineti pline de energie

Sfaturi dimineti cu energie

Daca iti doresti sa incepi fiecare zi cu foarte proaspete, pe langa calitatea somnului, un rol important il joaca si micul dejun. Este esential sa stii ce sa incluzi in farfurie la primele ore ale zilei pentru a avea parte de rezultatele mult dorite. Astfel, un mic dejun sanatos si benefic din toate punctele de vedere, trebuie sa cuprinda atat proteine, fibre, vitamine, cat si minerale precum calciu magneziu, fier, care pot fi asigurate si prin consumul de suplimente special concepute in acest scop.

Pentru a asigura doza de proteina, care sunt necesare pentru dezvoltarea si mentinerea masei musculare, este recomandat sa optezi pentru oua, lapte, branzeturi, iaurt si chiar carne salba. In cazul in care esti vegan sau vegetarian, poti include tofu, naut, mazare, canepa, seminte de chia, fasole, avocado si alte legume preferate.

In ceea ce priveste fibrele, acestea sunt necesare pentru asigurarea unei digestii fara probleme. Acestea pot fi luate din fructe, legume si cereale integrale, care pot fi integrate cu usurinta intr-un mic dejun in orice dimineata. Important de avut in vedere, este ca toate alimentele consumate sa fie luate dintr-unn loc sigur si verificate. Un stil de viata sanatos si echilibrat depinde de foarte multe aspecte, dar si de calitatea mancarii pe care o consumi.

In concluzie, luarea micului dejun este foarte importanta avand in vedere beneficiile avute asupra organismului. Pentru a beneficia de resurse de enrgie si buna dispozitie de la inceputul zilei, este esential sa optezi pentru un mic dejun sanatos si delicios, utilizand ingrediente sigure si de calitate. Facand alegeri bune pentru sanatatea ta, te vei simti mereu bine si vei reusi sa iti atingi obiectivele cu zambetul pe buze.

 

Sursa foto: unsplash.com


Lasa un comentariu

Te rog sa retii, comentariile trebuie aprobate inainte de a fi publicate


Distribuie

Postari populare

beta alanina
cofeina
alimente masa musculara

Produs recomandat